Krízový Manažment 2015, 14(2):57-62 | DOI: 10.26552/krm.C.2015.2.57-62
VÝSLEDKY OVERENIA ZNALOSTI Z OBLASTI CIVILNEJ OCHRANY A POSTUPOV SEBAZÁCHRANY V PRÍPADE VZNIKU MIMORIADNEJ UDALOSTI U ŠTUDENTOV VYBRANEJ STREDNEJ ŠKOLY
- 1 Požiarnotechnický a expertízny ústav MV SR v Bratislave - riaditeľ ústavu, Rožňavská 11, 831 04 Bratislava
- 2 Prezídium Hasičského a záchranného zboru, MV SR, Drieňová 22, 826 86 Bratislava
- 3 TU vo Zvolene, Ul. T. G. Masaryka 24, 960 53 Zvolen
In this paper we present methodology and results of analysis focusing the preparedness of the inhabitants of Pezinok to cope with an emergency. The aim of this analysis was to assess the level of knowledge concerning the issue of civil protection, preparedness in terms of self-protection, especially among young people. The survey of knowledge of young people was conducted in the form of testing, which had been realized by the Business Academy in Pezinok. According to the results obtained it can be concluded that the training to deal with emergencies, crisis situations respectively, self-rescue and the provision of mutual assistance should be incorporated into the educational process of the secondary high school students. This could be reflected in an increased level of resilience of communities at the time of an emergency and at the time of possible need for their evacuation.
Kľúčové slová: emergency, civil protection, crisis management, education, preparedness
Uverejnené: September 30, 2015 Zobraziť citáciu
| ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Referencie
- Zákon NR SR č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov.
- PAŽITNÁ, M.: Analýza pripravenosti mesta Pezinok na zdolávanie mimoriadnych udalostí. Zvolen, 2013. DF-5811-11705. Diplomová práca, TU Zvolen, DF KPO.
- Učebné osnovy predmetu Ochrana človeka a prírody v 1. - 9. ročníku základných škôl. Dostupné online: www.ksuza.sk/doc/metodika/bozp/11.doc.
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


