Krízový Manažment 2018, 17(2):71-78 | DOI: 10.26552/krm.C.2018.2.71-78

NOVÉ FORMY VZDELÁVANIA ŽIAKOV ZÁKLADNÝCH ŠKÔL V OBLASTI BRANNEJ VÝCHOVY

Jana ŠIMÍČKOVÁ
Katedra krízového manažmentu, Fakulta bezpečnostného inžinierstva, Žilinská univerzita v Žiline, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina

The protection of the life and health of citizens is a priority for every state. Citizens' education in this area is implemen ted in different ways in the world in a variety of ways. The aim of this article is to point out the importance of education aimed at protecting life and health through primary education at elementary schools. Also, on the basis of a comparison of the education system in this area in Slovakia and in the Czech Republic, proposals were made for the application of new forms of education and training for elementary school students.

Kľúčové slová: Elementary school, Protection of life and health, National defence education

Uverejnené: September 30, 2018  Zobraziť citáciu

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŠIMÍČKOVÁ, J. (2018). NOVÉ FORMY VZDELÁVANIA ŽIAKOV ZÁKLADNÝCH ŠKÔL V OBLASTI BRANNEJ VÝCHOVY. Krízový Manažment17(2), 71-78. doi: 10.26552/krm.C.2018.2.71-78
Stiahnuť citáciu

Referencie

  1. Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov. [on-line]. Slov-Lex právny a informačný portál, 01.07.2016 [cit. 2018-09-17]. Dostupné z: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1994/42/20160701.
  2. BUZALKA, J., 1999. Vývin prístupov ku vzdelávaniu a príprave obyvateľstva na civilnú ochranu v Slovenskej republike. Bratislava: APZ SR. ISBN 80-8054-103-5.
  3. LABUDOVÁ, J. a kol., 2012. Šport a rekreácia 2012: Zborník vedeckých prác. [online]. Nitra: UKF PF KTVŠ. [c it. 2018-09-17]. Dostupné z: http://www.ktvs.pf.ukf.sk/images/%C5%A0port%20a%20rekre%C3%A1cia/Zbornik%20Sport%20a%20rekreacia%202012.pdf.
  4. Štátny vzdelávací program 2015 pre 2. stupeň základných škôl, 2018.[online].[cit. 2018-09-17]. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/files/articles/dokumenty/inovovany-statny-vzdelavaci-program/svp_nsv_6_2_2015.pdf.
  5. Štátny vzdelávací program 2015 pre 1. stupeň základných škôl, 2018.[online]. [cit. 2018-09-17]. Dostupné z:http://www.statpedu.sk/files/articles/dokumenty/inovovany-statny-vzdelavaci-program/svp_pv_2015.pdf.
  6. LYSÍK, J., 2018. Spravodajstvo z okresných a krajských kôl Súťaže mladých záchranárov CO. In: Civilná ochrana - revue pre civilnú ochranu obyvateľstva. Bratislava. 2018. ISSN 1335-4094.
  7. V ŠPÚ rokovali o príprave predmetu Branná výchova, 2017. [online]. Školský portál. [cit. 2018-09-17]. Dostupné z: http://skolskyservis.teraz.sk/skolstvo/v-spu-rokovali-zastupcovia-viacerych/37247-clanok.html.
  8. LENKOVÁ, R., 2017. Obsah a realizácia predmetu Branná výchova. Prešovská univerzita v Prešove.
  9. Pro školy a učitele, 2018. [online]. Příprava občanů k obraně státu (POKOS) [cit. 2018-09-20]. Dostupné z: http://pokos.army.cz/pro-skoly-ucitele.
  10. Co je POKOS, 2018. [online]. Příprava občanů k obraně státu (POKOS) [cit. 2018-09-20]. Dostupné z: http://pokos.army.cz/co-je-pokos.
  11. Metodické doporučení k problematice přípravyobčanů k obraně státu, 2013. [online]. [cit. 2018-09-20]. Dostupné z: www.pokos.army.cz/sites/pokos.army.cz/files/dokumenty/zakladni-stranka/metodicke_doporuceni.doc.
  12. Učební plán, 2017. [online]. ZŠ Fryčovická. [cit. 2018-04-26]. Dostupné z: http://www.zsfrycovicka.cz/?i=plan.
  13. Výchova ke zdraví - charakteristika vyučovacího předmětu, 2018. [online]. [cit. 2018-09-20]. Dostupné z: http://zsbrankovice.cz/word/svp/15zdravi.doc.
  14. GALLA, Š., MAJLINGOVÁ, A., PAŽITNÁ, M., 2015. Výsledky overenia znalosti z oblasti civilnej ochrany a postupov sebazáchrany v prípade vzniku mimoriadnej udalosti u študentov vybranej strednej školy. In: Krízový manažment. Žilina. 2015. ISSN:1336 - 0019.
  15. ŠULLOVÁ, M., MONOŠI, M., 2018. Ochrana obyvateľstva mesta Žilina pred účinkami nebezpečných látok. In: Krízový manažment. Žilina. 2018. ISSN:1336 - 0019.

Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.